اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی .

اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی

آینه در پذیرایی از دکوراسیون به سبک قدیمی یا مدرن؟

آینه؛ این یک هنر سنتی ایرانی است. گفته می شود ایرانیان برای تزئین بناهای مربوط به دوران ساسانی از آینه استفاده کرده اند ، اما اوج این هنر مانند بسیاری دیگر از هنرهای سنتی ایران به دوران صفویه برمی گردد و آثار آن در دربار شاه طهماسب باقی مانده است. بسیاری از بناهای برجسته مانند کاخ سعدآباد و گلستان و بسیاری از مقبره ها و بناهای مذهبی نیز دارای آینه هستند.

آینه کاری به روشی مدرن انجام می شود ، اما مانند بسیاری از هنرهای دیگر که از شرق به غرب رفته اند ، این یک خاطره از غرب است. در دهه 70 و 90 تزئین دیوارهای خانه با آینه رواج داشت ، اکنون پس از سی سال به نظر می رسد تزئین دیوار اتاق نشیمن با آینه در حال بازنگری است.

گروهی از طراحان معتقدند که استفاده از آینه به هر فضایی جلوه ای بسیار ظریف و مدرن می بخشد. اما امروزه برای بسیاری از افراد ، آینه کاری به سبک و سیاق گذشته و با تمام ظرافت آن بسیار مفید نیست. علاوه بر آینه کاری کامل روی دیوار ، دیگر فضای قابل استفاده ای روی آن دیوار باقی نمی گذارید.

فرقی نمی کند خانه ای با یکی از اتاق های نشیمن یا دیوارهای اتاق نشیمن با آینه از کف تا سقف خریداری کرده اید یا اینکه طرفدار کارهای آینه کاری هستید و به هر حال می خواهید دیوار آینه داشته باشید ، وقت آن است که از برخی ایده ها برای همراهی با کار آینه به چیز جدیدی فکر کنید.

بله ، باید ببینیم برای تزئین دیوارهای آینه کاری چه می توان کرد. به نظر من با تزئین دیوار پذیرایی با آینه می توانید دیوار را به یک کانون برجسته و چشم نواز در اتاق تبدیل کنید.

ایده های آینه دیواری اتاق نشیمن
دیوار آینه کاری شده را قاب کنید تا مانند یک آینه بزرگ به نظر برسد. گچ اضافی را خراشیده تا قاب کاملاً توسط آینه محصور شود ، سپس قاب را رنگ آمیزی کنید. سپس با استفاده از چسب یا اسپری آن را به آینه بچسبانید. اگر فضای کافی وجود دارد ، قاب را مستقیماً به دیوار وصل کنید.
اگر به دنبال طراحی ظریف تری هستید ، می توانید با استفاده از راه راه های باریک ، قاب های چوبی یا نوارهای تزئینی به جای حاشیه ، الگوی آینه ای چشم نوازی ایجاد کنید. برای ایجاد یک طراحی منحصر به فرد ، از الگوهای متقاطع ، افقی و عمودی یا کاملاً نامنظم استفاده کنید.
به دیوار آینه کاری شده بوم فکر کنید و از بالا نقاشی کنید. این احتمالاً ساده ترین ، ارزان ترین و بهترین راه حل است. علاوه بر رنگ آمیزی ، آینه ها را می توان با استفاده از نقاشی های استنسیل (چاپ روی صفحه) تزئین کرد. هنر شما می تواند به همان اندازه که دوست دارید دارای ساختار یا نوآورانه باشد. بگذارید خلاقیت شما شکوفا شود.

اگر می خواهید آینه را تا حدی بپوشانید ، می توانید مبلمان بزرگ و بلندی را جلوی آینه قرار دهید و با قلاب های چسبی ، آثار هنری را آویزان کنید تا به این دیوار شبیه شود. حتی می توانید با استفاده از زنجیر برخی از کارهای سنگین تر مانند سقف را از سقف آویزان کنید. اینکه این قاب یک اثر هنری است ، یک تصویر خاص و منحصر به فرد است که در هیچ دکوراسیونی دیده نمی شود.
راه های پنهان کردن دیوارهای آینه
همانطور که در ابتدا گفتیم ، اگر شما یکی از آنها باشید ، بسیاری از مردم با استفاده از آینه مخالفت می کنند و به ناچار در خانه شما یک دیوار آینه وجود دارد ، یا حتی ممکن است عاشق این دیوار شوید ، قلب شما به روشی هنری می تپد. آن را به یک عنصر تزئینی تبدیل کنید.

به جای استفاده از پانل های چوبی ، می توانید درها ، کرکره ها ، پرده ها یا سایر صفحات تزئینی را جلوی آینه ها قرار دهید. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید آن را نصب کنید ، باید از آینه بزرگتر باشند تا بتوانید آنها را با محافظت کامل روی دیوار محکم کنید.
از پوسترهای بزرگ استفاده کنید. پوستر از جمله مواردی است که در انواع طرح ها و سبک ها موجود است. برای چسباندن به آینه از چسب دو طرفه یا بتونه در تمام گوشه های پوستر استفاده کنید.
می توانید دیوار آینه ای را به صورت کلاژ درآورید. برای این کار از کارت پستال و تصویر کوچک استفاده کنید. اما بهتر است هیچ نوار ، حتی نوار بی رنگی به گوشه آنها نچسبانید. برای نصب آنها از چسب دو طرفه یا بتونه استفاده کنید و برای این کار حتما تمام گوشه های کارت و عکس ها را با چسب بپوشانید تا خوب به آینه بچسبند.
سرانجام ، یک دیوار آینه ای در اتاق ، که نمی توانید آن را لمس کنید ، مانعی ندارد. در این صورت می توانید خانه خود را به مکانی دلپذیر و مطلوب برای زندگی تبدیل کنید. فقط بعضی اوقات باید خلاق باشید و روی چیزهای خاصی تمرکز کنید. به جای جنگیدن برای آنچه نمی توانید تغییر دهید ، به این فکر کنید که چگونه می توانید آن موقعیت را به یک فرصت شگفت انگیز تبدیل کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۷:۴۹ توسط:ثنا شاه محمدی موضوع: نظرات (0)