اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی .

اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی

نور در دکوراسیون: تأثیر نور در حالت های مختلف در فضای بسته.

نور خورشید شما در چه ساعتی از روز است؟
بنابراین اولین چیزی که می خواهیم ببینیم این است که تفاوت نور طبیعی در صبح ، شب یا کل روز چیست؟ ویژگی های هر یک از این چراغ ها چیست؟

همانطور که می دانید ، نور سحر صورتی و آبی است. در ساعت ظهر آبی تر می شود ، ساعات بعدی سایه ها بیشتر می شود و سرانجام نور هنگام غروب نارنجی و قرمز می شود.
حال بیایید ببینیم با استفاده از هر یک از این چراغ ها کدام رنگ برای دکوراسیون داخلی بهتر است.
1. اتاقی که در ساعات اولیه روز (صبح) نور طبیعی دریافت می کند
تابش نور صبح سرد و ضعیف است و بنابراین مناسب ترین نور برای بیدار شدن است. همانطور که گفتیم ، نور خورشید در ساعات اولیه روز کمی صورتی است.
چه رنگی برای این اتاق ها مناسب تر است؟


به دلیل نرمی و آرامش نور صبح ، استفاده از رنگ آبی پاستلی یا سبز روشن به آرامش بیشتر فضا و دادن مقداری انرژی به دلیل رنگ زرد در سبز روشن کمک می کند.
2. فضایی با نور طبیعی در طول روز
اگر فضایی دارید که در تمام روز دارای نور طبیعی است ، بسیار خوش شانس هستید. زیرا در این فضا می توانید از هر رنگی متناسب با سلیقه خود استفاده کنید.
به آشپزخانه زیر نگاه کنید. این عملاً یک گلخانه با گاز ، غرق و کابینت هایی به رنگ سبز بود!
چه رنگی برای این فضاها مناسب است؟
از هر رنگی می توان برای فضاهایی که در طول روز نسبتاً برابر نور دریافت می کنند استفاده کرد. اما سه پیشنهاد زیر مناسب ترند و به حداکثر استفاده از خصوصیات نور طبیعی کمک می کنند:
اولین پیشنهاد: رنگ های خنثی و پاستلی که فضای بیشتری می دهند و به فضا می درخشند.
پیشنهاد دوم: رنگ های طلایی که با انعکاس نور روز گرمای بیشتری به دکوراسیون اتاق می بخشند.

چه رنگی برای این فضاها مناسب است؟
رنگ زرد روی دیوارهای اتاق ، اجازه می دهد تا در هنگام شب باعث شود هوا در ساعات اولیه روز متعادل تر شود ، و همچنین در آن ساعاتی که نور طبیعی در اتاق وجود دارد ، فضای گرم و صمیمی ایجاد می کند.
آیا جهت ورود نور طبیعی به فضا مهم است؟
بله مهم است !! اکنون که نور را بررسی کردیم ، اجازه دهید به ورودی آنها برویم
1. نور در یک اتاق رو به جنوب یا جنوب چیست؟ چه رنگی برای این اتاق مناسب است؟
این اتاق ها بیشترین نور خورشید را در طول روز دریافت می کنند. گاهی اوقات نور در این اتاق ها بسیار روشن می شود. بنابراین بهتر است از رنگ های سرد مانند آبی و سفید استفاده کنید.
حتی در برخی از مناطق از آبی های نسبتاً گرم مانند فیروزه ای و زمردی بهتر است خودداری شود. در عوض ، او از آب سرد مانند آبی تیره یا جین استفاده کرد.
چراغ یک اتاق رو به شمال یا شمال است؟ چه رنگی برای این اتاق مناسب است؟
اتاقهای شمالی کمترین نور مستقیم خورشید را دارند و نوری که از آنها می گذرد سرد و ضعیف است. بنابراین آنها کاملا تاریک و سوال برانگیز هستند.
بنابراین بهترین رنگ برای اتاق های شمالی هلو یا سفید هلو است. این رنگ نور خورشید را منعکس می کند و به اتاق احساس نور طبیعی می دهد.

نکته جالب این است که نور از جنوب و نور از شمال مناطقی در نیمکره شمالی مانند ایران را هدف قرار می دهند. اما برای نیوزیلند مانند نیمکره جنوبی ، وضعیت برعکس است. به عبارت دیگر ، در این کشورها ، فضای رو به شمال روشن تر است!
نور یک اتاق رو به غرب یا غرب چیست؟ چه رنگی مناسب این اتاق است؟
اتاق های به سبک غربی در عصر و بعد از ظهر دارای نور نارنجی طبیعی هستند.
در اتاق های بزرگ غربی ، رنگ سفید معمولاً جذاب است. اما رنگ خاص تری که در این اتاق ها استفاده می شود ، دیوار نشانگر بنفش یا صورتی است. زیرا در نور بعد از ظهر بیشترین درخشندگی را دارند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۴:۴۳ توسط:ثنا شاه محمدی موضوع: نظرات (0)