اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی .

اطلاعات کاربردی و مفید در خصوص دکوراسیون داخلی و شیوه و سبک زندگی

این نسبت ها را در دکوراسیون منزل رعایت کنید.

آیا تا به حال با اتاقی روبرو شده اید و بدون هیچ دلیلی احساس می کنید که همه چیز در مورد دکوراسیون داخلی درست و مناسب است ، اما نمی توانید ریشه این احساس مثبت را دقیقاً درک کنید؟ احتمالاً مهمترین دلیل شکل گیری چنین احساسی برای شما وجود تناسباتی است که نقشی اساسی در طراحی دکور دارند.
بدیهی است که همه کسانی که طراحی دکوراسیون انجام می دهند ، به هماهنگی رنگ و اندازه و ابعاد مبلمان ، مبلمان و تمام عناصر تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی توجه می کنند. در مرحله بعد ، ما به نکاتی در مورد رعایت تناسب در طراحی دکوراسیون خواهیم پرداخت.
چرا تناسب اندام مهم است؟
مسلماً تهیه و انتخاب مبلمان در اتاق کار ساده ای نیست. برای داشتن یک طراحی دکوراسیون ایده آل ، لازم است که برخی از نکات اساسی را در نظر بگیرید. دانستن این نکات از اهمیت ویژه ای در ایجاد تناسب مطلوب در فضا برخوردار است. این نوع تنظیم نه تنها باید بین اجزای دکور باشد بلکه باید با ابعاد و اندازه های فضا نیز مقایسه شود.

با رعایت مناسب همه نسبت ها در فضا ، ظاهر اتاق کاملاً مطلوب به نظر می رسد. این هیچ ارتباطی با تعداد کم یا زیاد دستگاه ها و محل قرارگیری آنها ندارد. اگر اندازه مبلمان نسبت به فضای اتاق خیلی بزرگ باشد ، ممکن است فضای مفید اتاق باریک به نظر برسد. با این وجود ، اگر مبلمان موجود در اتاق نسبت به اندازه و ابعاد محیط کوچک باشد ، می تواند حس راحتی و آرامش در اتاق را از بین ببرد.


رایج ترین اشتباهاتی که می توانیم مرتکب شویم
مهمترین و رایج ترین اشتباهی که معمولاً می توانیم هنگام تزئین اتاق مرتکب شویم استفاده از وسایل و مبلمان با همان قد ، رنگ و شکل ظاهری است. در چنین مواردی ، اتاق معمولاً کسل کننده و ایستا به نظر می رسد. رفع این خطاها به راحتی انجام می شود.

به عنوان مثال ، نصب یک آباژور بلند در گوشه یک اتاق می تواند کار زیادی برای حل مشکل شباهت در ارتفاع تجهیزات و در عین حال ایجاد یک منبع نور مناسب در فضا انجام دهد. علاوه بر این ، استفاده از یک کابینت یا قفسه بلند می تواند باعث افزایش بصری دکوراسیون اتاق شود و همچنین فضای ذخیره سازی مناسبی را فراهم کند.

چگونه مناسب بودن فضا را ارزیابی کنیم؟
یکی از ساده ترین راه ها برای فهمیدن اینکه آیا مبل ، میز ناهار خوری یا تختخواب متناسب با فضای مورد نیاز ما است این است که اندازه آن را با چند روزنامه تخمین زده و سپس کنار بگذارید. روی زمین است با این کار می توان فهمید که هر دستگاه چه میزان فضا را اشغال می کند. بهتر است چند روز از همان استاندارد استفاده کنید تا ببینید آیا اندازه و اندازه مورد نظر شما مناسب است یا خیر.

نسبتی که باید در فضا ببینید
هال
دکوراسیون اتاق نشیمن را معمولاً می توان با استفاده از چند ترفند به راحتی طراحی کرد. اگر اتاقی که دارید برای یک تلویزیون مناسب است ، باید همانطور که به مبلمان اتاق اهمیت می دهید ، استفاده از وسایل الکترونیکی را نیز در نظر داشته باشید. میز تلویزیون و لوازم جانبی آن باید به گونه ای انتخاب شود که با ابعاد تلویزیون شما مطابقت داشته باشد.

همچنین اطمینان حاصل کنید که تلویزیون از کاناپه به خوبی گسترش یافته است. طول نشستن و تماشای تلویزیون باید تقریباً 2.5 برابر طول تلویزیون باشد. این مقیاس نباید بیش از پنج متر باشد. همچنین ارتفاعی که تلویزیون در آن قرار می گیرد باید به حدی باشد که مرکز آن از کف 1 تا 1.1 متر ارتفاع داشته باشد.

مبلی که برای اتاق نشیمن در نظر می گیرید باید به گونه ای چیده شود که به برقراری ارتباط با ساکنان خانه کمک کند. قرار دادن دو مبل اصلی رو در رو یا چیدمان مبلمان به شکل U معمولاً ایده آل ترین وضعیتی است که باید در نظر بگیرید. سعی کنید از مبل های بزرگ و فرش یا کف کوچک استفاده نکنید. این امر به تناسب دکوراسیون آسیب می رساند.

میزی که برای کاناپه در نظر گرفته اید باید دارای بلندی صندلی و کاناپه باشد. هنگام نشستن روی کاناپه باید بتوانید به راحتی به میز برسید. این امر به ویژه هنگام نوشیدن چای یا قهوه بیشتر صدق می کند.

نور آویز
اگر چراغ لوستر یا آویز خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد ، دکوراسیون اتاق بسیار نامطلوب به نظر می رسد. هنگام انتخاب این نوع نور باید به ارتفاع سقف ، اندازه اتاق و سبک طراحی تزئینی توجه کنید.
چراغ های آشپزخانه کاربردی باید تقریباً 70-80 سانتی متر بالاتر از سطحی که معمولاً روی آن کار می کنید نصب شوند. در چنین ارتفاعات معمولاً از نور منبع به روش عملی تری استفاده می شود. همچنین چراغ های قرار داده شده روی میز ناهار خوری باید تقریباً 75 سانتی متر ارتفاع داشته باشند. در سالن اصلی ، سالن و اتاق نشیمن خانه ، لوستر باید از سطح زمین حدود 240 سانتی متر باشد.

کف
فرش و کف معمولاً مهمترین عامل هنگام ایجاد انسجام در اجزای دکوراسیون و متحد کردن همه مبلمان و لوازم داخل اتاق است. به همین دلیل ، هنگام انتخاب ابعاد و اندازه آن باید بسیار مراقب باشید. سعی کنید طبقه ها را روی زمین بگذارید تا درست جلوی پایه مبلمان و مبل شما قرار بگیرند.
کارهای هنری و تزئینات جانبی

ارتفاع و اندازه تصاویر و زیور آلاتی که روی دیوار نصب شده می تواند یکی از عواملی باشد که باعث می شود دکوراسیون منزل شما چندان مطلوب نباشد. اگر به یک نقاشی و یک اثر هنری علاقه دارید و اندازه آن بسیار کمتر از ابعاد مناسب اتاق شماست ، باید با استفاده از قاب و تزئینات جانبی آن را تا حد ممکن ایده آل کنید.

استفاده از تخته های کوچک با ابعاد ناکافی معمولاً یکی از اشتباهات رایجی است که هنگام تزئین می توانید مرتکب شوید. همچنین قرارگیری این نقاشی ها روی دیوار یکی از فاکتورهای مهمی است که باید در نظر داشته باشید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۹:۲۳ توسط:ثنا شاه محمدی موضوع: نظرات (0)